شهید حیــدر علیــزاده

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهید حیــدر علیــزاده

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهید حیــدر علیــزاده

آنچه ملاحضه می فرمائید در مورد شهید والا مقام حیدر علی زاده تیر از شهدای دانش آموز شهرستان قائم شهر می باشد که به همت اعضای جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران پژوهش و ارائه شده است . انشاءالله مورد قبول قرار گیرد.
نام پدر : محمود
تاریخ تولد : 1347/07/07
تاریخ شهادت : 1365/02/01
محل تولد : قائم شهر
گلزار شهدای خطیرکلا قائم شهر
نحوه شهادت : اصابت تیر مستقیم به بدن
محل شهادت : فاو - عملیات والفجر 8
منتظر نظرات و پیشنهادات و اطلاعات شما هستیم.

زندگی‌نامه‌ی شهید حیدر علی‌زاده‌تیر

دوشنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۳۳ ق.ظ

شهید حیدر علی‌زاده تیر فرزند محمود در سال 1347 در روستای خطیرکلا قائم شهر به دنیا آمد. بعد از گذراندنِ 5 بهار از زندگی، راهی مکتب خانه شد وقرآن و کتاب علوم قدیم را آموخت. در 7 سالگی راهی مدرسه‌ی ابتدایی گردید. بعد از اتمام آن وارد مدرسه‌ی راهنمایی شهید مطهری شد و به عضویّت انجمن اسلامی مدرسه درآمد.

 

بعد از دوّم  راهنمایی عضو بسیج فعّال محل شد و بیش‌تر شب‌ها  را برای جلسات مذهبی با دوستان یا نگهبانی و حراست از امنیّت محل وشهر می‌گذرا‌ند. بعد از دوران راهنمایی در دبیرستان والفجر در رشته فرهنگ وادب ادامه‌ی تحصیل ‌داد. علاوه بر تحصیل تصدّی کتابخانه شهید یوسفی محل را نیز بر عهده گرفت. بعد از سه ماه تحصیل بدون این‌که با خانواده‌اش در میان بگذارد، عاشقانه راهی پادگان آموزشی گهرباران ساری شد. در مدّت اقامت وی در آن‌جا، خانواده وی چندین بار خواستار بازگشت وی به منزل و درس خواندنش شدند. اما در همه‌ی موارد با مقاومت وی مواجه ‌شدند. بعد از گذراندن دوران آموزشی به کردستان اعزام گشت وبا وجود این‌که دائم از وضعیت بدِ جوّی منطقه خبر می‌رسید ولی آن‌قدر روحیه‌اش بالا بود که آن‌جا را عبادت‌گاه عاشقان فی‌سبیل الله می‌دانست.

وی در مجتمع رزمندگان شهرستان قائم‌شهر شرکت کرد وبا موفقیّت دروس را به پایان رساند، در تاریخ 4/12/64 همراه راهیان کربلای 2 راهی جبهه‌های جنوب شد. بعد از 45 روز اقامت به محل آمد ومجّدداً اعزام گردید، در تاریخ 1/2/65 در شمال کارخانه‌ی نمک(فاو) مورد اصابت گلوله دشمن قرار گرفت وبه درجه‌ی رفیع شهادت نایل آمد. هم‌رزمانش می‌گویند که شیهد در آخرین لحظه با لبی خندان و با زمزمه یا مهدی(عج) به دیار حق شتافت. پیکر پاکش با حضور مردمِ همیشه در صحنه‌ی قائم‌شهر تشییع و در گل‌زار شهدای خطیرکلا به 
خاک سپرده شد.   

روحش شاد و راهش پر رهرو باد

۹۵/۰۵/۲۵ موافقين ۰ مخالفين ۰
میثم میثم

نظرات  (۱)

۲۵ مرداد ۹۵ ، ۱۱:۰۱ محمد آذرکار
رو حشون شاد
پاسخ:
ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی